Social Farmer: Begrijp je gebruikers

De uitdaging

Inzicht in de doelgroep

Bij het lanceren van een nieuw digitaal product of dienst is het essentieel om je toekomstige gebruikers écht te begrijpen. Hun behoeften, verwachtingen en dagelijkse frustraties.

Voor Social Farmer was de uitdaging om heldere en bruikbare inzichten te krijgen in hun doelgroep, om zowel het concept als de strategie vorm te geven. Zonder deze inzichten dreigde het risico dat aannames de koers zouden bepalen, in plaats van échte gebruikersbehoeften.

Onderlinge relaties van 3 doelgroepen.
Invulformulier voor persona.

Onze oplossing

Persona workshop

We faciliteerden een Persona Workshop voor Social Farmer, gericht op het in kaart brengen van potentiële gebruikersprofielen, hun drijfveren en hun praktische behoeften. Het resultaat? Een waardevolle verzameling nieuwe inzichten en een scherpere, gezamenlijke visie voor de richting van het platform.

“De workshop was goed voorbereid en leverde ons een palet aan nieuwe inzichten over onze doelgroep op. Het hielp ons bovendien om onze gezamenlijke visie voor Social Farmer aan te scherpen. Ik kan Babette en Consuelo van harte aanbevelen om via een Persona Workshop een solide strategische basis te leggen voor elk nieuw product of dienst.”

Jan-Albert Blaauw
Coöperatie Stadslandbouw Oosterwold
presentatie resultaten tijdens workshop
Social Farmer soorten mapping
Verschillende soorten mapping helpen om cruciale situaties zichtbaar te maken die invloed hebben op ons product.

Aanvullende Conclusies

De scenariokaart hielp ons om belangrijke inzichten te ontdekken die in eerste instantie niet zichtbaar waren.

Na het definiëren van onze personas kregen we een dieper begrip van de context en betrokken actoren, wat leidde tot een frisse kijk op het product.

We kregen ook een duidelijk beeld van de waardeketen, identificeerden kritieke punten en zagen kansen voor verbetering. Deze tool was essentieel om beter onderbouwde beslissingen te nemen.

Scroll naar boven