Social Farmer: stadslandbouw

Begrijp je gebruikers

De uitdaging

Bij het lanceren van een nieuw digitaal product of dienst is het essentieel om je toekomstige gebruikers écht te begrijpen. Hun behoeften, verwachtingen en dagelijkse frustraties.

Voor Social Farmer was het de uitdaging om heldere en bruikbare inzichten te krijgen in hun doelgroep, om zowel het concept als de strategie vorm te geven. Zonder deze inzichten dreigde het risico dat aannames de koers zouden bepalen, in plaats van échte gebruikersbehoeften.

Onderlinge relaties van 3 doelgroepen.
Invulformulier voor persona.

Onze oplossing

We faciliteerden een Persona Workshop voor Social Farmer, gericht op het in kaart brengen van potentiële gebruikersprofielen, hun drijfveren en hun praktische behoeften. Het resultaat? Een waardevolle verzameling nieuwe inzichten en een scherpere, gezamenlijke visie voor de richting van het platform.

Aanvullende Conclusies

De scenariokaart hielp om belangrijke inzichten te ontdekken die in eerste instantie niet zichtbaar waren.

Na het definiëren van onze personas kregen we een dieper begrip van de context en betrokken spelers, wat leidde tot een frisse kijk op het product.

We kregen ook een duidelijk beeld van de waardeketen, identificeerden kritieke punten en zagen kansen voor verbetering. Deze tool was essentieel om beter onderbouwde beslissingen te nemen.

Social Farmer soorten mapping
Verschillende soorten kaarten helpen om cruciale situaties zichtbaar te maken die invloed hebben op het product.
Scroll naar boven